facebook

Nowe programy promujące polską żywność

06/07/2015
0 komentarzy

Są nowe projekty działań informacyjno-promocyjnych dotyczących naszych produktów rolnych na rynku Unii Europejskiej oraz poza nią. Komisja Europejska zaakceptowała aż 41 programów, w tym 4 polskie. Ich łączny budżet to 10,26 mln EUR, przy czym są one, w ramach realizacji mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej, w 50% finansowane z budżetu UE. Pozostałe kwoty pochodzą z budżetu krajowego (30%) oraz stanową wkład własny organizacji branżowych (20%). Do tej pory zrealizowano już 29 naszych programów, na łączną kwotę 89 mln EUR, co przyniosło wzrost poziomu rozpoznawalności polskich marek i produktów, a tym samym wzrost zainteresowania nimi. Widać jasno, że takie działania promocyjno-informacyjne dają wymierne efekty. Obecnie realizuje się 8 polskich programów tego typu na łączną kwotę 28 mln EUR, które potrwają maksymalnie do 2018 roku:

  • „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” –program realizowany na terenie Czech, Austrii, Finlandii i Szwajcarii. Dotyczy owoców jagodowych, inicjatywa pochodzi od Związku Sadowników RP, a całość budżetu to 3,99mln EUR,
  • „Soki i musy-witaminy w wygodnej formie”- działa na terenie Czech, Litwy, Rumunii, dotyczy soków oraz musów owocowych i warzywnych. Inicjatywa Krajowej Unii Producentów Soków, a budżet to 4,99mln EUR,
  • „Zasmakuj w Europie”- rynek działania to Turcja, program promuje świeżą, schłodzoną oraz mrożoną wołowinę a także wyroby z niej powstające. Budżet to 0,87mln EUR, inicjatywa Związku Polskie Mięso,
  • „EkoEuropa- jakość i tradycja”- teren działania to USA, Japonia oraz Singapur, dotyczy rolnych produktów ekologicznych i przetworów z ich wykorzystaniem. Budżet to 1,7mln EUR,
  • „Europejskie mięso-tradycja, jakość i smak” – program na rynku Chin oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a dotyczy wieprzowiny, wołowiny, drobiu oraz wszelkich wyrobów z tych mięs. Budżet to 4,76 mln EUR,
  • „Europejskie jabłka dwukolorowe”- rynek to także Chiny i Emiraty Arabskie, program promuje polskie jabłka w ramach budżetu 4,99mln EUR,
  • „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”- program o budżecie 4,96mln EUR przeznaczony na promocję wieprzowiny i wołowiny oraz produktów przetworzonych z użyciem tego mięsa, a działa na terenie Wietnamu, Korei Płd. oraz USA,
  • „Trade milk”- program promuje rodzime produkty mleczne w ramach budżetu w wysokości 1,9 mln EUR na terenie Chin.

Nowe, zatwierdzone przez Komisję Europejską programy stanowią uzupełnienie tychże programów o kolejne produkty, a także rynki. Polski przemysł rolny i przetwórczy będzie promowany w ramach następujących programów:

  • „Pokochaj olej rzepakowy”- program przewidziany na rynek polski i słowacki, przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów, a łączny budżet to 1,660 mln EUR,
  • „Rozsmakuj się w Europie”- program promuje polską produkcję mięsa i wyrobów wędliniarskich na rynku japońskim i kanadyjskim. Wartość programu to 0,96mln EUR, a inicjatywa należy do Związku Polskie Mięso,
  • „Smaki Europy”- to projekt, w ramach którego promowane są polskie produkty wędliniarskie, sadownicze, przetwórstwa owocowego i warzywnego oraz przemysłu mięsnego. Budżet programu to 5,35mln EUR, a teren działania to Algieria, Białoruś i Chiny,
  • „Smak jakości i tradycji prosto z Europy”- rynek objęty programem to Singapur, Tajwan, Nowa Zelandia, RPA i Kazachstan.
zgłoś naruszenie

Komentarze (0)

Dodaj komentarz