facebook

Badania audytowe - czy warto z nich skorzystać?

13/10/2021
0 komentarzy

Zwiększenie sprzedaży następuje w oparciu o konkretny plan działania, uwzględniający skuteczne mechanizmy dotarcia do nowych klientów. Stworzenie indywidualnego planu sprzedażowego musi bazować na gruntownym poznaniu dotychczasowych działań. Świadomość własnych słabych stron pozwoli wyeliminować błędy, które zniechęcają kupujących. Czym jest zatem audyt w sklepie i jakie ma znaczenie dla rozwoju firmy?

Badania audytowe - na czym polega i co obejmuje?

Kompleksowe badania audytowe dotykają każdej sfery działalności sklepu detalicznego. Prowadzone są przez zespoły ekspertów ds. sprzedaży i uwzględniają ogromną ilość czynników wpływających na dochody. Efektem audytu staje się raport dostarczany do właściciela firmy, ukazujący mu silne i słabe strony. W badaniach audytowych dotyczących sprzedaży specjaliści koncentrują się m.in. na liczbie i sposobie umiejscowienia materiałów reklamowych, takich jak POSM. W przypadku sklepów wielkopowierzchniowych niezwykle istotny okazuje się także system oznakowań poszczególnych działów produktów. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci zyskują oszczędność czasu, co pozytywnie wpływa na ich opinię i chęć powrotu do tej samej placówki. Badania audytowe nie mogą pominąć sposobu ekspozycji towaru. Ta rozległa dziedzina wiedzy sprzedażowej, znana jako merchandising, ma zaskakująco duży wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowej. Sterując ustawieniem towaru na półce, można zyskać kontrolę nad zachowaniem konsumentów i pokierować ich w stronę określonej partii produktów. Audytorzy wykorzystują swoje doświadczenie, sugerując możliwości poprawy aranżacji przestrzeni sklepowej.

Badania audytowe poddają analizie wygląd zewnętrzny sklepu. Zewnętrzna fasada budynku powinna dobrze reprezentować firmę i zachęcać do wejścia. Etapem badania audytowego o fundamentalnym znaczeniu pozostaje także ocena standardów obsługi klienta. Tajemniczy klient zbiera informacje o umiejętnościach komunikacyjnych i zaangażowaniu pracowników, oceniając je w odniesieniu do możliwych reakcji klientów.

Dlaczego badania audytowe powinny stać się częścią planu rozwoju?

Mając na uwadze niezwykle szeroki zakres podejmowanych spraw, badania audytowe jawią się jako kompleksowe narzędzie wglądu w wewnętrzny system zarządzania sprzedażą. Korzyści z tego tytułu są niezaprzeczalne. Dzięki badaniom audytowym właściciel firmy otrzymuje jasny plan do usprawnień. Profesjonalny audyt sklepu dostarcza odpowiedzi na pytania jak zwiększyć sprzedaż i jak zdobyć zainteresowanie klientów. Audyt sprzedaży idealnie sprawdzi się w sklepach stacjonarnych, bez względu na wielkość czy charakter działalności. Delegowanie zadań związanych z badaniem audytowym otwiera drogę do wysokich zysków i optymalizacji procesów sprzedażowych. Badania audytowe dla handlu detalicznego oferuje m.in. MerService. Kopalnię wiedzy o technikach sprzedażowych i profesjonalnym wsparciu sprzedaży można znaleźć na stronie merservice.pl. MerService realizuje audyty cykliczne oraz natychmiastowe, reagując na bieżące potrzeby przedsiębiorców i dostarczając im pełnego raportu o działalności.

zgłoś naruszenie

Komentarze (0)

Dodaj komentarz