facebook

Jak promować firmę budowlaną?

17/02/2023
0 komentarzy

Dzisiejszy klient szuka każdej usługi w internecie. Branża nie ma tu znaczenia. Jeśli więc zajmujesz się budowlanką, musisz promować biznes w sieci. Poniżej podpowiadamy, jak promować firmę budowlaną.

Promocja firmy budowlanej w Google

Pierwszym miejscem, w którym klienci będą chcieli trafić na Twoją firmę, będzie wyszukiwarka Google. Sam na pewno wiesz, jak to wygląda w praktyce. Szukasz elektryka i wpisujesz hasło “Elektryk Bydgoszcz” — oczywiście pod warunkiem, że mieszkasz w Bydgoszczy.

Teraz skupmy się, co zrobić, aby Twoja firma pojawiła się na górze, gdy ktoś wpisze hasło związane z Twoją działalnością. Najlepiej będzie to pokazać na przykładzie. Prowadzisz swoją firmę na Śląsku i świadczysz usługi koparką i wywrotką. Zależy Ci na pojawianiu się wysoko w Google na następujące frazy:

Zauważ, że powyższe zapytania zawierają konkretną lokalizację. Odnoszą się do adresów w Twojej okolicy. Na tych właśnie miejscach Ci zależy. Aby osiągnąć wysoką pozycję na te właśnie frazy, musisz zadbać o następujące elementy SEO na stronie.

Optymalizacja techniczna strony

Musisz zadbać, aby Twoja strona szybko się wczytywała. Aby osiągnąć taki stan, koniecznie musisz kompresować zdjęcia, które dodajesz na stronę, wybrać odpowiedni serwer, uruchomić system cache. 

Powyższe elementy to tylko część rzeczy do wykonania, ale na pewno są one ważne. Musisz samodzielnie zgłębić temat optymalizacji technicznej Twojej witryny. Zapewniamy, że to zadanie nie jest skomplikowane aż tak, jak mogłoby się wydawać.

Optymalizacja treści

Treści na Twojej stronie muszą być zgodne z zasadami SEO copywritingu. Oznacza to, że muszą być zachęcające z punktu widzenia czytelnika, jak również zgodne z oczekiwania robotów wyszukiwarki Google. Dzięki temu strona ma szansę zająć wysoką pozycję w Google, a do tego za sprawą skutecznych tekstów, jest możliwość przekonania klienta do skorzystania z Twoich usług.

Jeśli nie chcesz zlecać tworzenia treści zewnętrznym firmom, możesz samodzielnie zająć się optymalizacją tekstów. Łatwo nauczysz się podstaw pisania treści z myślą o wyszukiwarce Google. Gdyby zadanie było zbyt skomplikowane, możesz skorzystać z wiedzy dostępnej w internecie — jest wiele materiałów na Youtube. Są też dostępne szkolenia — kurs seo copywriting będzie rozwiązaniem, które pomoże Ci tworzyć skuteczne teksty pozycjonujące.

Promocja firmy budowlanej dzięki linkom

Ważnym elementem SEO jest tzw. link-building. Działania wchodzące w skład tego obszaru pozycjonowania strony zakładają zbieranie linków w internecie, które prowadzą do pozycjonowanej stron. Promowanie firmy budowlanej nie jest możliwe bez link-buildingu.

Nawet najlepiej zoptymalizowana strona z doskonałymi tekstami nie trafi na pierwsze miejsca w Google bez zaplecza linków. Aby odnieść sukces pozycjonerski firmy budowlanej, wszystkie 3 obszary muszą być realizowane równolegle. 

Płatne formy promocji

Jeśli zastanawiasz się jak promować firmę budowlaną szybko, SEO może nie być najlepszym wyjściem. Działania pozycjonerskie wymagają dużej ilości czasu. Chcąc zobaczyć od razu efekty, warto sięgnąć po reklamę. 

W przypadku reklam masz szerokie pole do działania — możesz korzystać z reklamy Google Ads, Facebook Ads albo Linkedin Ads. To ostatnie rozwiązanie może być dobrym wyborem, jeśli kierujesz ofertę do dużych klientów biznesowych. Z pewnością łatwo znajdziesz tam osoby zainteresowane Twoimi usługami.

Musisz jednak pamiętać, że reklama to płatna forma promocji —  w momencie, gdy przestajesz zasilać środkami konto w danym systemie, wtedy reklama przestaje działać. 

Chcąc połączyć skuteczność reklamy i SEO przy promocji firmy budowlanej, najlepiej prowadzić oba działania równolegle. To najlepsza strategia marketingowa.

Jak promować firmę budowlaną? Podsumowanie

Jak już widzisz, kluczem do skutecznej promocji firmy budowlanej jest internet. Mimo że jest więcej dostępnych narzędzi promocji dla podmiotów z branży budowlanej, to te przedstawione są najskuteczniejsze. Jednocześnie pozwalają prowadzić działania samodzielnie (ewentualnie z małym wsparciem specjalisty ds. marketingu).

zgłoś naruszenie

Komentarze (0)

Dodaj komentarz