Leasing jest rodzajem umowy, dzięki której właściciel firmy może kupić np. nowoczesny wózek widłowy bez konieczności posiadania całej wymaganej kwoty. Dzięki temu może zaoszczędzić sporo pieniędzy i zainwestować je w dalszy rozwój firmy.
Leasing jest obecnie jednym z najpopularniejszych sposobów finansowania zakupów firmowych. Dzięki niemu nie trzeba wydawać własnych środków, które można wówczas przeznaczyć na inne cele i rozwój firmy. Cały system nie jest skomplikowany. Dzięki temu, że zawiera minimum formalności, gwarantuje, że tuż po pomyślnym przejściu procedury akceptacji w siedzibie firmy szybko pojawią się potrzebne wózki widłowe. Leasing szczególnie często wybierają właściciele małych i średnich firm. Raty tego typu są dla nich kosztem uzyskania przychodów ‒ maszyna pracuje wówczas sama na siebie.
Sfinalizowanie całej procedury leasingu trwa o wiele krócej niż uzyskanie kredytu. Banki znacznie dłużej weryfikują firmy, gdyż muszą korzystać np. z Biura Informacji Kredytowej. Poza tym leasing przynosi większe korzyści firmom, gdyż podczas zawierania umowy można od razu ustalić szczegóły dotyczące usług serwisowych. Dzięki temu łatwiej przewidzieć koszty w dłuższym czasie.
Wzięcie leasingu jest korzystne zarówno, gdy kupujemy jeden wózek widłowy, jak i gdy kupujemy ich kilkanaście.
Zanim zdecydujemy się na wzięcie leasingu, warto poznać kilka wymogów stawianych przez firmy oferujące tę możliwość. W pierwszej kolejności pamiętajmy, że umowę leasingową podpisuje się zawsze na określony czas ‒ nieraz wynosi on 3 lata, a niekiedy 7 lat. Oczywiście ten okres może trwać krócej, lecz jest to opcja dostępna dla przedsiębiorców korzystających z leasingu firmowego. Warto także zwrócić uwagę na wysokość wpłaty wstępnej. W tej kwestii na pewne przywileje mogą liczyć firmy, które są już dłużej na rynku i mogą pochwalić się dobrą sytuacją finansową. Niemniej jednak wysokość pierwszej wpłaty, w przypadku widłaków, wynosi zazwyczaj co najmniej 10% wartości danego modelu.
Jeżeli firma oferująca leasing używa uproszczonej procedury, wówczas nie będziemy musieli przedstawiać jej różnych dokumentów finansowych. Jednak nie każda firma pracuje w ten sposób. Należy przygotować się także na konieczność ubezpieczenia wózka widłowego i zakup polisy OC.